Onsdagkväll

Då var onsdagen här och halva veckan har nästan gått! I måndags så var det jobb som gällde, till 13.30. Sen på kvällen var det MK möte som vanligt. Igår så var det min första dag i "skolan"! Jag kommer här med varannan tisdag befinna mig på MOA lärcentrum under det kommande 1,5 året och gå en utbildning som heter omvårdnadslyftet. På arbetstid, och gratis! På denna utbildning blir jag undersökterska. Kommer även bli lite hemstudier men det känns i nuläget bra. Ska bli roligt att komma igång och plugga lite nu :) Hade en spa klass på kvällen sen som gick så bra! Känns så himla roligt att ha kommit igång lite igen :) Nu är det bara att man ska hitta nya och fler bokningar.. Hmm, känns lite klurigt.. Får se hur det blir :) Idag har jag också jobbat lite, 11.00-16.00. Sen har jag vart på ett Zumba pass, och därmed tagit en cykeltur i regnet.

Kvällen och eftermiddagen har såklart varit väldigt dyster med tanke på det hemska som har hänt. Flygolyckan i Ryssland, där endast 2 stycken överlevde..? Eller hur många var det? Bland alla dem som dog fanns vår allas Stefan Liv. Känns konstigt, och jag ägnar många tankar till hans familj och allas anhöriga som fanns ombord på detta plan. Detta får en också att tänka mer på att leva varje dag som det vore den sista, visa kärlek för mina närmaste, för rätt som det är finns det inte kvar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback