Min lediga torsdag

Självklart ska det vara strålande väder när jag har planerat in en tvätt och städ dag! Men men, det gör att man känner sig lite piggare i alla fall. Jag och Jojje konstaterade att det verkar som en höstdeppisen smyger sig på. Men jag ska försöka att stänga ute den.. Sånt där har vi inte tid med!

Helt sinnes vad jag tänker på min ekonomi. Jag vill spara spara spara! Vet inte om jag sparar till en resa, eller bara för att jag vill se sparkontot gå upp. Jag försöker verkligen skära ner på småsaker, även om tjuvarna gör det svårt för mig. Med det menar jag att jag inte kan ta mig fram på snabbt och billigt sätt längre med min cykel, men jag får gå tills vidare, banne mig. Sen att jag för pröjsa 500 kr för att få ut en ny telefon.. Men men. Jag var och storhandlade igår, så nu så har jag gjort upp ett mat schema så jag ska äta upp allt jag har fyllt min frys och mitt skafferi med och alltid ha med mig matlåda till jobbet, nästan. Haha. 

Funderar på vad man skulle kunna göra mer för att spara in? Funderar på ibland om jag skulle avsäga mig gymkortet, det kostar ändå 300 kr i månaden. Samtidigt är det något bra, inte liksom 300 kr i månaden som går på kläder som jag bara använder en gång. Men ska i alla fall säga upp det framåt maj-juni månad någon gång. För sommaren som gick så var jag inte en enda gång på gymmet i juni och juli. Så gymmet kommer nog får stanna kvar ett tag till, om jag inte blir jätte desperat.

Men en grej där jag verkligen märker att mitt sparkonto går upp. Det är ju faktiskt när jag jobbar med Mary kay! Jag kan bli så irriterad på mig själv ibland att jag inte tar tag i att ta chansen. Jag jobbar på ett företag där jag har sån otrolig möjlighet att tjäna riktigt goa pengar! Och verkligen göra karriär.. Varför satsar jag inte? Är jag för lat? Är jag för feg? Jag tror det mest handlar om att jag är för feg och tvivlar på mitt ledarskap. Jag är ingen ledare tycker jag, men vad sjutton jag kan nog bli..? Inom det här företaget kan jag faktiskt det! Jag måste sluta tvivla på mig själv..

Vad jag tjatar på! Haha, men det är det jag har bloggen min till :) Nu så ska jag ta tag i mitt städande och snart även tvättande. Ha en bra dag mina vänner! Pussar och kramar ♥

Kommentarer
Postat av: copywriting service

Ikväll var det lite en sån där kväll där jag känner mig ensam.. Men innan den känslan gick över till ledsen, så satt jag lite musik i öronen och började sjunga och dansa runt här inne.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback