Frustration

Den här dagen har än sålänge inte passat bra in på mitt lyckliga 2011. Jag kan ju börja med att fråga Jönköpings kommun (eller vem som nu ansvarar för detta) hur ni kan med att ploga så enooormt dåligt?!?! Det är inte första gången som jag inte kommer ut med bilen min. Ändå hade jag saaben idag, som är betydligt starkare än golfen. Där står jag halvt ute i gatan, kommer varken framåt eller bakåt. Ser att en man och en kvinna sakta går mot bilen! Jag tackar verkligen gud för att det finns så snälla och hjälpsamma människor. Till en början så hjälpte det dock inte att de stod och puttade på.. Det var helt enkelt för mycket snö under bilen så den hade liksom inget att ta fäste på. Men efter ett tags puttade och skottande (utan skyffel) lyckades jag ta mig fram. Ni främmande människor som hjälpte mig, tack så hemskt mycket!

Posten är nästa objekt som jag ägnar min frustration på.. Två gånger i somras fick jag hem brev som var till Sandra Alf som bor på Sjögatan.. Förra veckan fick hon hem ett brev som var till Sofia Alf på Junelundsgatan. Sandra har bott mycket hemma i Månsarp nu det senaste så hon upptäckte brevet igår. Detta var en kallelse till läkarn på fredagmorgon. Tänk om Sandra inte hade vart hemma innan dess? Så hade jag fått betala en avgift pga av att posten ibland bara går på postadress och efternamn när de sorterar ut breven? Nee usch vad trött jag blir! SKÄRPNING TACK!

Dumma dumma snö förstör allting.. Jaja. Inget jag kan styra över! Jag hoppas att en promenad ner till Synoptik med lite musik i öronen får mig på bättre humör. Hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback