Onsdag

Hopp då är vi mitt i jobbveckan! Denna och förra veckan är de veckorna som jag jobbar mest, eller rättare sagt som jag tycker är jobbigast på hela vårt 6-veckors schema. Men än sålänge går det ganska så bra faktiskt *peppar peppar*. När man är inne i det, och inställd hela tiden på att man ska jobba så rullar det på ganska fint. Chefen var på mig igår och undrade om jag inte ville läsa till undersköterska, att jag kunde göra det paralellet med jobbet på något sätt.. Jag känner väl njaa, visst den kan vara bra och ha den utbildningen men chansen blir ännu större då att jag fastnar inom vården. Och det vill jag inte! Tror jag inte i alla fall.. Det är nog med att jag blir Lasad i sommar, vilket innebär att jag har jobbat så pass mycket att chefen måste ha jobb att erbjuda mig under en tid efter att vikariatet går ut. Eller något sånt! Haha, vilken koll jag har! 

Var på ett Bodypump pass igår. Är riktigt stolt över mig och Fanny att vi gick dit och kämpade så att vi inte kände av våra armar. Konstaterat är att jag inte har några muskler över huvudtaget. på att bodypump pass (för er som inte vet) jobbar man med en skivstång med vikter på. Huuur jobbigt som helst! Jag är verkligen så grymt klen. Skulle verkligen vilja gå på två pass i veckan! Bodyjam, Boodypump sen så skulle jag även vilja prova på Bodybalance. Sen så vill jag rida en gång i veckan, och kanske gå ut och gå runt Munksjön en gång i veckan. Hur ska jag få in allt detta med oregelbundna arbetstider och sjukdomar som ständigt drabbar mig? Blir så svårt att skaffa sig rutiner när man jobbar där jag jobbar, men det är bara att försöka trycka in på sina lediga kvällar :) 

Imorgon ska jag i alla fall ut och rida en sväng om det är bra underlag! Längtar verkligen tills allt smälter bort nu så man kan rida ordentligt! Idag ska jag ta hand om tvätten, sen så blir det jobb 14.00-19.00, börjar med möte. Så blir nog rätt soft. Sen är jag ledig imorgon innan jag går på min jobbhelg, den helgen vi kallar grishelgen då man jobbar både fredag och lördagkväll! 

Oj vad långt det blev. Tror ingen har orkat läsa allt! Haha.
Men ha det bra i alla fall! Pussokram på er ♥ 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback