Fredag

Äntligen fredag! Min lång helg, ledig fredag, lördag, söndag :) Visserligen har jag bara jobbat en dag den här veckan.. Haha. Men det är ju faktiskt pga sjukdom. Nu känner jag mig mycket piggare faktiskt :)

Har vart en sväng på a6. Har varit hos frillan! Blev en toppning bara. Hade egentligen velat att hon tog lite mer, jag sa ta ungefär 4-5 cm, jag tror hon tog ungefär 2 cm. Haha, men det gör inget! Det var ju en elev som klippte, så det kostade inte lika mycket plus att det var sjätte gången på vårat stämpelkort så fick 100 kr rabatt. Så totalt behövde jag bara betala 100 kr, mycket billigt och bra :) Nu känns håret mycket fräschare! När man väl satt hos frissan så blev jag även så himla sugen på att färga håret. Så sprang bort och köpte en hårfärg på coop som jag aldrig tidigare köpt, spännande!



Min hårfärgar expert sa dock att det är bättre om vi lägger i lite bleknings-slingor först, så att färgen fäster bättre. Skulle jag färga direkt på det jag har så skulle det inte fästa så bra. Så det ska göras! Kul att pröva lite nytt :)

Sen blev det ju självklart en sväng på Ikea. Alla som har varit i min lägenhet vet ju om detta! Haha. Det är lättare att peka ut vad som inte är från Ikea än tvärtom. I love Ikea! Fick en brilliant ide om vad jag vill göra om här hemma. Jag vill ju snygga till gaderoben lite. Riva ut alla gamla hyllor och grejer som är där nu, måla allt igen så att det blir vitare och fräschare, sätta upp två stänger där alla mina kläder ska hänga. Sen så har jag lite lust att ta bort min kista och köpa en fin byrålåda som går i samma serie som mitt nattduksbord och ställa på den platsen. Men vågar knappt det, mammi och dadi blir nog inte så förtjusta i den ideen, men det är ju faktiskt min lägenhet, en etta och allt som jag vill får helt enkelt inte plats :) Vi får se om jag får igenom den här ideen. Lite värmeljus fick i alla fall hänga med hem idag :)



Ser riktigt fram mot min "vila ut mig - helg". Ikväll blir det Idolmys med tjejerna! Imorgon på dagen ska jag följa med mamma och pappa till farmor, var längesen jag träffade henne nu :) Sen på kvällen ska jag träffa Jojje. På söndag ska Sajje färga första processen i mitt hår, och jag färgar nog även hennes. Hon ska bli lite brunare i skallen och jag lite ljusare :)

Men nu kurrar det i magen min så dags för att laga lite käk :)
Pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback