Att jobba eller inte jobba?

Det är frågan som jag velat över hela dagen idag. Det är bara ett kort pass imorgon 07.30-13.30, och jag är piggare, på bättringsväg så det känns som om jag borde klara av det. Men o andra sidan så tänker jag att det kanske hade vart bra att ligga i soffan idag, imorgon och fre, lör, sön så man verkligen blir av med den här skiten, vad det nu är jag har.. Samtidigt, eftersom jag inte är dödsjuk så vet jag ju inte om jag orkar jobba förrän jag prövar. Efter mycket velande så bestämde jag mig för att försöka ta mig till worki imorgon. Så jag slog en pling till planerarna och sa att jag ska försöka pallra mig till jobbet imorgon. Sen så tänkte jag att jag tar och städar upp lite här hemma, liksom se hur mycket jag orkar. Faktum är att det har gått grymt sakta! Men kanske är det för att One tree hill går på dvdn, så man bara måste sätta sig och kika emellan åt. Orkar mycket det gör jag inte, känner jag nu.. Känns typiskt eftersom jag har ringt och sagt att jag ska komma imorgon! Haha. Men men, känner jag ikväll att jag inte orkar så är det ju bara att ringa igen och tala in att man är sjuk. Inte mer med det! Men jag hoppas jag ska klara av att jobba imorgon. Som sagt en kort dag :)

Jag börjar nog också bestämma mig för att det inte bli Göteborg för min del i helgen. Jag vill jätte gärna! Men är jag så här halvhängig så blir det inte samma sak. Jag vill bli piggare tills nästa vecka! Så jag kör på myshelg här hemma. Tjejer som har pojkvän delar upp fredagen och lördagen mellan pojkvän och tjejkompisarna. Jag delar upp det mellan tjejkompisarna och min fina underbara Jojje :) Så helgen kommer nog bli bra i alla fall. Göteborg får det bli någon annan gång helt enkelt.

Nu så ska jag laga mig lite mat, börjar bli hungrig! Så vi avslutar inlägget med min lilla övning, komplimang, bra gjort idag och tacksamhet.

- Jag är duktig på att bädda sängen. (HAHA, det är så himla svårt att komma på)
- Jag har dammat i hela lägenheten och torkat av spisen, fin fint!
- Jag är tacksam över att jag har en egen lägenhet som jag bara älskar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback