Lördag

Jag beslutade mig för stanna hemma från jobbet i helgen. Febern gick upp och ner och fram och tillbaka i torsdags så jag ringde och sa att det är bäst att jag stannar hemma hela helgen så att jag får vila upp mig ordentligt. Vilket jag tycker jag gjorde rätt i! Jag trodde att jag skulle bli uttråkad av att stanna hemma så många dagar, men jag har vart så slut i kroppen så jag tycker bara att det har vart skönt att ligga hemma i soffan och kolla på Greys anatomy. Tackar gud för dessa serier! Perfekt sysselsättning när man är sjuk.

Ringde även vårdcentralen häromdagen. Detta gjorde jag eftersom jag har vart sjuk säkert varannan månad under hela året, och det känns inte så himla roligt. Både jag och hon jag pratade med sa det att det beror säkert på att jag jobbar inom äldreomsorgen, det är ju en mycket utsatt miljö för alla härliga bakterier och förkylningar. Men jag sa ändå att det känns som om att man borde ha vant sig vid den här miljön när jag har jobbat där i över ett år. Så jag fick en tid på måndag redan :) Så hittar de inget fel på mig, så vill jag ännu mera byta jobb! För jag vill inte ha ett jobb där jag blir sjuk så ofta. Så ska det inte behöva vara..

Det är sånna här tillfällen som man saknar extra mycket att bo hemma. Saknar att bli ompysslad och ha lite sällskap. Har nu varit instängd i min etta i över fyra dagar. Wihoo, living the dream! Men igår kväll var Sajje här i alla fall, vi käkade tacos och kollade på Idol. Visst var alla Idolerna riktigt bra igår?! Kan inte bestämma mig riktigt vilken som är min favorit av Idolerna. Tycker alla är bra som är kvar, men nästa som ska åka ut tycker jag nog är Olle. Känns som de andra har bättre röstkapacitet än honom. Jay och Linnea är ju klart de två som är mest annorlunda, men Minnah är bra också. Hmmf, svårt :)

Det snöar massa! Åhh vad jag längtar tills vi närmar oss juletider ännu mer :) Nehe nu så ska jag inte tråka ut er mer. Ha en trevlig helg ni som är friska! Pussokram♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback