Förkyld igen!

Hej bloggiloggi! Saknat mig? Har tänkt o skriva men har bara luggit i soffan de senaste dagarna så har inte orkat. Men nu är jag på bättringsväg, hoppas jag :) Som ni flesta vet så har jag blivit sjuk igen. Förkyld, alltså ont i halsen, snorig, ONT i huvudet och trött i kroppen, hade även lite feber men den har gått ner nu. Mamma kollade på datorn på hennes jobb, sist jag var sjuk var den 19 september, alltså ca 2 månader sen. Innan dess, jaa i somras har jag nog inte vart sjuk så mycket, men i våras tror jag att jag var hemma från jobbet 4 gånger. Det är väl ändå inte normalt? Som sagt när jag gick i skolan var jag nästan aldrig sjuk. Jämt när jag har haft fullt upp en vecka, sovit dåligt några nätter eller liknande så ger min kropp upp helt enkelt. Varför ger den upp så lätt? Är det för att jag jobbar bland så mycket bakterier på jobbet? Eller är det något annat som är fel? Ska se om jag kan ta mig i kragen och kontakta vårdcentralen och se om jag kan få komma dit för någon rutinkontroll (gör dem sånt?).

   

Har vaknat två dagar nu av att de har borrat någonstans här i huset. Idag 07.30 och igår 08.30. Känns inte bra, jag hade velat sova ut oredentligt, för jag anser att det är ett bra steg mot att bli frisk. Har inte bestämt mig än om jag ska gå imorgon. Eller jag satsar på att jobba imorgon, men vet egentligen inte om jag orkar. Ska se sen om jag kan röra lite på mig, gå till affären eller gå och köpa något att käka för att se lite hur mycket jag orkar. Har ju ingen feber längre och är ganska så snorig, är det inte så att om man är snorig så är det sista delen av förkyningen och man smittar inte längre? Sköterskorna blir ju inte så glada på oss om vi jobbar när vi är förkylda! Det är alltid lika svårt att bestämma sig. Jag får se hur jag mår imorgon bitti helt enkelt :)

Igår när borren väckte mig och sedan blev tyst började jag tänka lite på jul. Fick en riktig julmyskänsla i kroppen och längtade lite till julafton :) Jag jobbar julafton, vet dock inte hur länge men som max till 16.00. Så jag missar dagen hos mormor och morfar, vilket självklart är tråkigt men det märks ändå inte så väl för det är redan så mycket folk där. Är ändå glad för att jag inte missar kvällen i Tokared, så himla mysigt är det där ute :) Och där är det ju bara vi och min fasters familj så där märks det mycket mer om man fattas. Hade ju självklart vart härligt och vara ledig hela dagen, men jag var ju ledig förra julafton och det känns ändå viktigare för dem på jobbet som har småbarn att få vara ledig och spendera dagen med dem :) Hoppas på att få med mig Jojje på en liten minijul med någon dag innan jul :) Åhh längtar tills det närmar sig :)

  
Julafton förra året

Som det ser ut nu så jobbar jag heela nyårs helgen. Känns lite tråkigt, men vill samtidigt inte ta semester eftersom det är så himla bra betalt. Vill ej förlora de pengarna. Nyår brukar ju faktiskt också vara överskattat, trotts att vi hade väldigt roligt förra året. Kanske kan agera fylletaxi och tjäna lite pengar? :) Kanske åka till  vännerna efter jobbet och skåla in det nya året och sedan hem och bums i säng? Kanske hem och sova direkt efter jobbet och hoppa över nyår detta året? Vi får se vad som händer och vad jag känner för helt enkelt :)

   
Nyår förra året

Blev ett riktigt långt inlägg! Undra om någon orkade läsa? Haha. La in lite bilder för att göra det läsligare ;) Vilken glad känsla jag fick i kroppen nu när jag började tänka på jul och nyår, häärliga tider, right? :) Så nu måste jag även passa på att säga, jag har världens finaste familj, släkt och vänner! En extra stor PUSS till er :) Ha det bra så ska jag fortsätta krya på mig och kika på Greys anatomy :) Pussar och kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback