Torsdag

Två dagar kvar till helgen då jag är leedig! Underbart :) Det negativa med att ha en "lugn jobbvecka" är att det blir desto jobbigare när man väl ska jobba. Eller det känns i alla fall så innan man knallar iväg. Idag blir det som sagt jobb from 13.45-21.30. Sen i morgon är det 07.30-13.30, så det kommer ju gå snabbt!

Det var lite planer på att gå på Kåren i morgon (där vanligtvis bara studenter får vara). Hade ju varit super kul! Men sen så var det även planer på att vara hos Emmelie på lördag med alla tjejerna, kolla melodifestivalen och sedan utgång, förmodligen på Moon club (Huset har gjort en ny öppning igen). Så jag är lite splittrad; Alt. 1 Gå ut båda dagarna? Alt. 2 Strunta i fredagen, ha hela lördagen på mig att inte vara bakis utan i stället gå på gymmet och träna på fm, sedan träffa de underbaraste på kvällen, utgång på det. Alt 3. Gå ut på fredagen, skulle ju vara himla kul att träffa lite nytt folk, sedan bara vara med hos Emmelie och kolla melodifestivalen och gå hem efter det. Hjäälp nu fick jag ännu mer beslutsångest, när jag såg allt nerskrivet! Haha, vi får väl se vad jag känner för i morgon :)

Vem hejjar ni på i Melodifestivalen då? :) Även om Darin är favorit-tippad så hejjar jag lätt på Eric Saade med Manboy. Tror han har en riktigt bra chans att komma bra till. Sen så tycker jag även att Jessica Andersson med I did for love är bra, eller rättare sagt låten är så himla fin. Vilka är det mer som är i final? Darin, Eric Saade, Jessica Andersson, Ola Svensson, Peter Jöback... Vilka är det mer? Haha, usch har inte alls haft bra koll på deltävlingarna. Aja, hejja Eric i alla fall!! :)

Tänkte ge en liten "lägenhetsuppdatering" med. Det har nämligen inte gått så bra som jag hade tänkt (givetvis).. Vi börjar väl med det bra i alla fall, har beställt en ny spis :) Den kommer nästa fredag. Har letat mycket efter dörrar, vi var nere på Beijers bygg och frågade lite försiktigt "Det är väl väldigt svårt att få tag på dörrar med de här måtten..?", vi fick till svar: "Nej det är det inte alls det, det beställer vi här", sa han självsäkert och lite stöddig (otrevlig!). Vad bra tänkte vi, åkte hem och mätte dörren igen och åkte tillbaka. Nee då hade dem ju inte den tjockleken som är på mina dörrar. Så det blir plan B, när det blir lite bättre väder åker vi hem med dem till Månsarp, slipar och målar.. Golv till köket har jag hittat och köpt :) Men det blir inte än på ett tag det heller skulle jag tippa. Så för att sammanfatta, det går inte riktigt så snabbt som jag önskat. Menmen, det är väl på g i alla fall :) Det är inte bara prat..

Oj blev ett långt inlägg i dag igen.. Nu så ska jag nog bara slappa tills jag tar bussen kvart över ett. Eller ska jag springa bort till systemet..? Ifall det blir förfest med studneter imorgon kanske det inte är så kul att ta med sig slots öl..? Haha.

Aja, hejdå med er! Ha en toppen dag :) ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback