Fredag

Snaark! Är lite tröttish.. Ställde klockan på 08.45, ville komma upp i hyffsad tid så jag kan komma i säng i hyffsad tid i kväll. Snart så har jag det här underbara elefantpasset där hela dagen försvinner, 12.00-21.30. Men jag vet att när jag väl har kommit till jobbet så kommer det att gå fort. Samma sak i morgon, dagarna då man har de delade passen går också väldigt fort. Men alltid har man lite ångest när man ska jobba helg, även om jag var ledig igår. Jobba helg känns aldrig ändå riktigt rätt! Men om jag är kvar där till hösten så kommer vi troligtvis och förhoppningsvis få ett 6 veckors schema istället vilket innebär att man bara jobbar var tredje helg.

Har upptäckt en liten sak om mig själv.. Att jag alltid vill ha något litet projekt! Något lite större som ska hända i mitt liv att se fram emot, planera för osv. Att det liksom ska hända något, inte gå för lång tid då allt är "som vanligt".. Vad är det nu hon vill göra undrar väl ni då..?! Jaa, det som är mest i tankarna just nu är något projekt till hösten.. Nytt jobb är ett alternativ! Men det tror jag inte kommer hända, och jag känner väl ändå någonstans att det inte är hela världen om jag blir kvar på hemtjänsten några månader till. Det är ändå ett ganska bra jobb :) Sen så har jag även de senaste dagarna funderat på vad det skulle kunna kosta att renovera badrummet..? Kakla om, sätta in en dusch osv. Skulle vara kul, och behövligt! Men vet inte om jag vill lägga pengar på det i nuläget. Sen så är det en annan sak som jag länge funderat över och som jag fortfarande funderar på.. Det här med att skaffa hund! Är ofta inne på blocket och kikar. Åhh vad jag vill ha hund! Men sen är det ju allt det här med att den kommer få vara ensam medans jag jobbar.. Kanske lite för mycket..? Kanske är bättre att skaffa hund när jag har familj och hus? Jag vet inte riktigt, någon gång ska jag i alla fall skaffa mig en liten vovvsing :)

Nu sitter ni faktiskt och skrattar lite åt mig.. Menmen :) Det bryr jag mig inte om :) Vi får väl se om jag kommer på något resonligt projekt till mig till hösten :) Hihi. Nu så är det strax dags att röra mig utåt Norrahammar! Trevlig helg på er. Pussokram♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback