Måndagkväll

Nu ligger jag här under täcket och ska kolla på Paradise Hotel Danmark, även jag har fastnat för detta program! Men första tänkte jag kluddra ner några rader!

Mycket blandade känslor i detta ögonblick! Jag är så himla lycklig efter att ha fått träffa min bästa vän som jag inte har sett på ett år! Hoppas vi kan umgås mycket mycket nu innan ni åker vidare ut på äventyr :) Så underbart att få se dig, krama dig och pratade med dig igen :) Samtidigt så har jag en liten klump i magen och är lite smått irriterad på min chef. Han ringde mig nämligen tidigare idag och undrade om jag kunde jobba på Älgstigen imorgon i stället för i Nhr eftersom vi inte har alls mycket o göra. Jag sa till han att jag helst inte ville göra detta då det känns mycket bättre i Nhr när man kan allt där och så nu. Men han tjatade och tjatade och sa att det inte fanns något för mig och göra i Nhr imorgon.. Så jag var ju helt enkelt tvungen att gå med på det! Jag förstår ju att han måste göra så ändå, finns det inte jobb så finns det inte. Men jag blir lite irriterad över att han frågade just mig, valde ut att det var just jag som inte hade något att göra imorgon. Det känns som att han utnyttjar lite den position jag har i arbetsgruppen, att jag är den personen som håller mig lite i bakgrunden, inte klagar så mycket och inte säger emot så jätte mycket. Jag slår vad om att han helt enkelt inte vågade fråga de som är lite tuffare än mig! Och det tycker jag är lite fegt av honom. Johanna förstår precis vad jag pratar om eftersom hon känner alla på jobbet och chefen med.

Har lite lust att sjukanmäla mig imorgon och ligga hemma med Lizah och titta på serier hela dagen. Men jag har valt att "take the high road", ge mig själv en liten utmaning och jobba på Älgstigen imorgon. Jag har ju jobbat där innan, och för ett år sedan så trivdes jag faktiskt mycket bättre där än vad jag gjorde på Nhrs hemtjänst. Men mycket har förändrats sen dess! Mycket har hänt på Älgstigens hemtjänst, de har blivit mycket större osv. Men men, det kan väl bli kul att testa på att vara där med igen! Det blir ju en ganska kort dag och om jag nästa gång inte får förlängt på Nhrs hemtjänst så kan det vara bra att ha en fot in där med. Så jag hoppas det ska gå bra!

Oj det var inte tanken att jag skulle skriva så långt! Dags för bli Paradise hotel nu! Pussokram och godnatt♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback