Inredning

Visst är det så himla roligt med inredning? Själv kan jag gå på Ikea i timmar, sitta inne på inredningsbutikers hemsidor och tänka vad som skulle passa in i min egen lägenhet, vad man skulle kunna ändra på osv. Ibland när jag inte kan sova så brukar jag ligga och tänka på vad jag skulle kunna köpa till hemmet. Mest små prydnadsaker :) Men lika roligt är det.

Ibland funderar jag på om man kanske skulle läsa någon kurs eller gå något högskoleprogram med någon inriktning åt inredning.. Inredningsarkitekt..? Jag är inte så jätte bra på inredning, men eftersom man tycker det är roligt så kanske man kan bli? :) Samtidigt så känns det inte som om man kan få något riktigt yrke inom inredning sen. O andra sidan så tänker jag ju jämt så att jag vill verkligen inte hoppa på någon linje på tre år på något som jag "kanske vill bli" eller som det bara finns jobb inom.

Mina gardiner som jag beställde från
textilonnet i Borås kom igår :) Så nu har vi kämpat med att få upp dom. Det var sånna här hissgardiner så det var inte det lättaste att få ordning på ska jag säga er! Mamma och pappa var här en sväng efter att de var på torget, så mamma hjälpte mig att få upp dom och till sist blev det bra faktiskt :) 

 
Blev lite mörkt, men man ser lite iaf :)

I mitt kök så försöker jag få fram stilen; Enkelt och silrent. Svart, vitt och grått = enkla färger och inte så mycket krimskrams (haha). I vardagsrummet försöker jag få fram stilen: Hemtrevligt och kvinnligt. Med hemtrevligt så ska det känns som att det här är ett ställe där man gärna få ha föttrena i soffan och en chipsskål i famnen. Med kvinnligt (lät så barnsligt med flickigt så jag valde kvinnligt, för visst är jag en kvinna? haha) så menar jag att det går mycket i blommigt (tapeten, gardiner, tavlor m.m.) och även lite rosa detaljer. När jag berättade detta för Johanna en gång så sa hon "Vad har du för stil i badrummet då? hahaha". Jaa det var ju roligt, så i badrummet kör jag änsålänge på stilen; Orennoverat. Det här är också sånt som jag kan ligga och klura ut medan jag ska försöka sova! Haha.

Sådär ja, då fick ni reda på det! Känner mig så otroligt ofräsch, så ska slänga på mig en ansiktsmask och hoppa in i duschen. Jag var inställd på att ha min rosa klänning idag, känns som sagt som sista chansen att ha den innan sommarn är över! Men det kom en liten regnskur innan och ska det vara så så får det nog bli långklänningen istället. Jag får klura lite till helt enkelt!

Ha en bra lördag! Ciaaao

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback