Ballkongmys

Nu sitter jag här på ballkongen med en kopp te och musik i öronen. Tänkte sitta här och filosofera (läs vara inne på datorn och snoka runt) lite och få i mig lite friskluft :)

Igår var ingen bra dag.. Den tråkiga nyheten om Calibra tog hårdare än vad jag kunde tro och gjorde att jag kände mig lite nedstämd. Jag kommer till jobbet och det blir lite onödigt prat som får mig att tro att jag inte får förlängt.. Sen kommer ösregnet och allt kändes bara bajs! Men nu så idag pratade jag med chefen, jag har fått förlängt två månader (inte mycket men alltid något) och de jobbar på ett 6veckors schema som kommer innebära att vi bara behöver jobba var tredje helg. Så idag känns det mycket bättre :)  

Har inte lagt upp något "veckans schema" den här veckan.. haha, sorry! Men i måndags så jobbade jag ju till 16.30. Efter det var jag ute och gick en lång promenix med Emmelie, skönt :) Det var kul att träffa henne med, längesen nu ju! Sen tisdags.. Då var jag ledig! Städade igenom hela lägenheten, var och beställde en ny köksbänk, sen på kvällen blev det fika, minigolf och lite monopol med Lizah, Frida och Fanny. Myspys :) Igår så var jag ju på gymmet en sväng då på förmiddagen och sen blev det jobb 14.00-21.30.

Idag har jag gått till 16.00. Även om vi har väldigt lugnt på jobbet nu så är jag verkligen helt slut efter denna och förra veckan! Har inte gjort annat än jobbat känns det som. Det blev ju även längre dagar än vanligt, vilket verkligen är välkomnande pengar. Men det känns också, det tar verkligen på krafterna! Pust och stön..

Imorgon så hämtar Sophie och Amanda upp mig efter jobbet och det blir en sväng upp till Lotta och stallet. Ska äntligen få sitta på hästryggen igen :) Blir det uppehåll med och inte "fredagen-den-trettonde-otur" så är jag övertygad om att det kommer bli en toppen härlig stund :) Ska bli kul med att få lite sällskap ut i skogen. De senaste gångerna som jag har varit ute och ridit Blossom så har jag ju ridit själv, och visst det är mysigt men det är ännu mysigare om man har lite sällskap.

Har ju satt igång lite med gymmet nu. Har kommit på att löpbandet är nog en ganska bra ersättning för att dämpa lusten mot andra fysiska aktiviteter.. Höhö. Så troligtvis blir det dit en sväng på lördag med. Längtar tills passen börjar! Nu så ska banne mig konditionen bli på topp :)

Jag undrar om det är något bra på TV ikväll? Det återstår o se!
Ha det bra mina vänner. Pussis o kramis♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback