Tisdagkväll

God kväll på er!

Kom hem för en timme sen efter en fika på Coffee house by Geroge med tjejerna! Alltid lika trevligt att träffa er och snacka skit :) Kom även på vad vi skulle hitta på på fredag, Valborgsmässoafton. Det blir troligtvis grillning hos Mathilda sen så blir det väl säkerligen lite festande på det. Det låter väl som en toppen ide? Fira in Valborg i form av årets första grillning? Nu är det vååår :) Och inte alls lång kvar till sommarn (right?).

Har lite panik över min ekonomi nu.. Eller aa, säg när jag inte har det? Jag räknar jämt och håller på.. Men ni såg ju innan vad jag hade köpt? Efter det så var vi nere på konsum, vart ganska tomt i min kyl och frys. Så handlade väl för, jaa det blev nog runt 500-600 där.. Så J'VLA dyrt! Heelt sjukt. Så nu ska jag banne mig laga mat här framöver, inte köpa hem färdigmat! haha. Sen så klickade jag hem 2 klänningar från Nellys, som gick på 577 kr tillsammans inklusive frakt. Sen så råkade jag hoppa in på HMs sida och klickade hem ännu en kudde + örngott som gick på.. Jaa vad var det nu, någonstans mellan 150-200 kr. Och i veckan så har jag räkningar, hyra, ränta på lån på några tusen som ska dras! Så det känns lite knapert. Men vet ni vad jag ändå räknade ut? När allt det har dragits så kommer jag ha ca 8000 kvar att leva på resten av månaden. Och det är väl inte riktigt något to freak out about? Så jag får nog ta och skärpa till mig lite :) Gjorde även ett nytt sparkonto till mig idag där det kommer dras 500 kr från mitt allkonto till varje månad. Det är ett sådant konto som man bara kan ta ut ifrån 4 ggr per år, så tanken är att jag inte ska röra det, utan att det är till framtiden ;) Så nu har jag två sparkonton, ett som är för nutid där jag för över när jag känner för det, och ett som är för framtid som jag inte får röra. Bra va? Haha.

Åhh vad jag hoppas att mina klänningar kommer på fredag! Hoppas dem passar med så att jag kan ha någon av dem på fredagkvällen :D De brukar ju vara snabba på Nellys, men skulle det vara så att de inte hinner komma så har jag en reserv-outfit redan nu på g :) Så nu gäller det bara att överleva tre jobbdagar till, sen så är det helghelghelg vilket den här gången innebär två dagars ledighet! Gött så in i bomben.

Nee nu är det nog dags att sluta skriva! Snart så ska jag komma på Cougartown och Christine sen så blir det att nana. Hoppas ni har haft en toppen dag! Pussokram, vi hörs väl imorgon ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback