V.41

En ny vecka har rullat igång. Har överlevt första jobbdagen på veckan och laddar för fyra till:

Måndag: Älgstigen 07.30-14.30
Tisdag: Norrahammar 07.45-15.00
Onsdag: Älgstigen 07.30-12.00
Torsdag: Älgstigen 07.30-14.00
Fredag: Norrahammar 07.45-15.00

Det ända jag gick och sa igår var ungefär: Åhh hoppas jag får vara ledig på onsdag nu. Jag kände för att ha en ledig dag mitt i veckan. Men så fort jag kommer till jobbet så frågar de: Hur har du det på onsdag? Det var ju en kort tur så det går väl bara bra :) Det är det som är lite jobbigt med att vara timvikarie, man känner press på sig att ta alla tider man får för man är rädd för att man rätt som det är inte får några tider alls..

Har gått och kännt ett tag att jag har börjat tröttna lite på jobbet, alltså att jag inte tycker att det är lika roligt som jag tyckte innan. Men idag så var det en såndär dag då man bara blir varm inom sig pga en vårdtagares beteende. Jag har alltid tänkt att det roligaste med hemtjänsten är när man lär känna vårdtagarna och de bygger upp tillit till än. Det är en utav de roligaste sakerna på jobbet, men en annan är när man märker att personer som har varit sämre blir piggare och bättre. Då kan man inte annat än att le både inombords och utombords.

Alla jobb har ju posetiva och negativa sidor. Det kanske inte är så pjåkigt ändå att jobba på hemtjänst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback