Onödig stress

Generellt så är jag en väldigt lugn person.. Jag är oftast inte den som stressar upp mig vid påfrestande situationer, utan håller mig ganska så lugn. Som t.ex. när man kör bil och är mitt i rusningstrafiken, när man sitter på en orolig häst, situationer där det är viktigt att hålla sig lugn så är jag oftast lugn. Istället så oroar jag mig och känner stress inför saker längre fram.. Som är så otroligt onödigt att oroa sig för!

Just nu så känns hela januari som ett stressmoment för mig!
- 4 januari, tillträde på lägenheten och allt vad det innebär: Måla om och sedan självaste flytten.
- Mamma och pappa åker till Sälen 17-24, vilket innebär att min hjälp att flytta tunga grejer (soffa, säng osv) är borta en och en halv helg och fem vardagar.
- Jag fyller år och vi ska planera in släktkalas mitt i allt (detta känns dock inte så jobbigt för det har vi kommit på en bra lösning till)
- Jag och Johanna ska ta hand om Blossom 2-17 januari. Eftersom vi delar på det så är det ju ungefär bara en vecka var men i alla fall.
- Jobbet, får jag förlängt eller inte? Ovissheten is killing me! Hoppas på att få ett besked snart så man kan ställa sig in på hur det blir. Får jag förlängt så är jag ledig dom en och en halv helgerna som min flytthjälp inte är hemma och jobbar dem helgerna som dem är hemma.. Typiskt!

Jag vet att allt kommer att lösa sig, faktum är att jag egentligen redan har kommit på lite lösningar men hela månaden känns ändå som ett stress moment för mig.. Det är detta jag menar med att jag stressar upp mig för onödiga saker. Jag menar vad gör det om jag inte sover min första natt i lägenheten förrän i början på februari? Egentligen?! Det är ju inte så att jag bor på gatan direkt så så bråttom är det ju faktiskt inte.

Hohojaja :) För att lägga den här onödiga stressen bakom mig så lyssnar vi på en liten låt som väcker härliga sommar minnen :) Sommaren 2009 var en underbar tid!



Hittade inte den versionen av låten som jag ville men ändå.. Jag tycker inte att den är så bra, haha ni kan vara lugna. Men den väcker minnen från en del av den underbara sommarn som sagt :) ♥

Kommentarer
Postat av: martina

jag hjälper dig att flytta:D

2009-11-23 @ 19:47:34
Postat av: Lizhen

Jag hjälper dig gärna hjärtat :) så räkna med mig om det är nåt <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback