Tisdag

Hej bloggen!

Allt är bra idag, har jobbat 07.30-13.00. Det har gått bra! Det är så himla skönt när man har kommit in i jobbet och inte är ny längre. Har väl jobbat ungefär hälften av det jag har jag tagit på mig. Slutar ju oftast runt ett två tiden och ärligt talat så tycker jag att det är så himla skönt att bara åka hem och inte göra någonting efter det :) 

Har börjat fundera på den närmaste framtiden lite mer nu och kommit på ett alternativ. Ett alternativ som jag alltid har varit sugen på är ju att verkligen sökasöka och åter söka jobb och samtidigt letaleta och åter leta lägenhet. Detta känns hyffsat lönlöst.. Svårt att få tag på båda delarna.. Eller har jag fel? Ett annat alternativ är att jobba så mycket som möjligt nu i höst och sedan ta en långresa i kanske januari-februari. Skulle vara gött att åka till Thailand, Australien eller något likanande och bara resa, alltså inte jobba i kanske fyra-fem veckor. Den planen känns lite mer realistisk och möjlig att genomföra just nu. Bara det att jag måste hitta någon som vill hänka :) Så jag får väl ta och fundera lite, vilket jag vill satsa på och göra..

Blir mer och mer sugen på högskola med. Känner att jag vill få en utbildning.. Känna att jag är duktig på något och kan något bättre än någon annan. Men vad? Vad vill jag bli? Det är en fråga som jag fortfarande inte kan besvara.. Men det är inte så bråttom, jag måste få ta den tid jag behöver o fundera.

Pratade med Elina för en stund sedan, hon åker ju snart till USA. Tror att hon kommer få det toppen! Snart så blir det avskedsfest och det kommer att bli himlans roligt. Mycket folk och pimpla vin sent in på natten :)

Nu så sitter jag här i min underbara soffa och slurprar i mig te och sockerkaka. Efter att jag har smält det så ska jag faktiskt sätta mig på motions cykeln och cykla lite. Jag MÅSTE  komma i gång och träna lite.. Men jag orkar banne mig aldrig. Men det är bara att tvinga sig själv, det ska jag göra idag. Och jag vet att har man väl börjat så är det lättare att fortsätta.

Pussokram

Kommentarer
Postat av: mariana DG

oj, allt du har skrivit låter bra nu men jag tycker resa och lite sånt innan högskola, (a) hihi. Så du kan njuta utan skola ett tag sen skaffa en utbildning eler ngt :D puss<3 & mamma hälsar :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback