Allergichock

Hej bloggen!

Dags för ett "tyckasyndommig"-inlägg.

Kom hem från jobbet, jag och mamma tänkte göra lite äppelkaka. Jag  hjälper till och skalar och skär äpplen, gör degen. Åhh vad gott det ska bli. När vi sätter in den i ugnen bestämmer jag mig för att gå ner och ta av linserna och sedan sätta mig vid tv. Det börjar klia i ögat, som bara den! Jag kliar och går upp och kollar mig i spegeln. Det är verkligen illrött i hela ögat! Och det slutar inte där, jag märker att jag börjar svullna även under ögat och det gör ont. Det är även svullet i ögat. Sjukt läskigt! Både jag och mamma börjar undra vad i sjuttsingen det är som händer? Så kommer vi på att det ser ut som en allergisk reakation. Men mot vad? Det är ju inget pollen nu, inga katter här..? Jag har tidigare varit lite känslig mot äpplen, så den ända förklaringen vi kunde komma fram till var att det måste ha varit att jag tog i äpplena och sedan tog mig i ögonen och så blev det som det blev. Men tycker att det känns himla konstigt att svullna uppi hela ögat av att jag har tagit i äpple? Låter inte det lite väl konstigt..? haha. Nu så har det lagt sig lite, men det är fortfarande svullet. Ser ut som om jag har fått stryk eller något. Jag och ellen som skulle ut o käka i kväll :( Men det ska vi nog i alla fall :) Får försöka att sminka över det som är kvar och hoppas på att det lägger sig ytterligare innan kvällen.

Jaha nehe, det var väl ungefär det jag hade att berätta idag!
Pussokram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback