Babbel

Tjatar jämt om att tisdagar är så jobbiga, men på ett sett tycker jag faktiskt om dem. Visst lektionerna är jätte sega men man har liksom något att göra hela dagen. Som idag t.ex. kom hem från skolan vid 15.50, åkte till stallet 16.10. Mockade och fixade jag och Emmelie skrittade ut en sväng i mörkret och red sedan en sväng på banan. Var klara strax efter 19.00 och hemma vid ca 19.30. Då var det bara att duscha och slänga i sig lite käk sen börjar ju Top model klockan 20.00. Och nu är det slut :) Man har liksom grejer att göra hela dagen utan att det känns stressigt. Det är rätt så skönt! Man hade nog bara blivit ännu tröttare om man hade åkt hem och lagt sig framför tvn efter den långa dagen i skolan.

Ska försöka gå och lägga mig tidigt idag men har kommit in i en dum period som gör att jag inte kan sova på kvällarna. Jag som brukar ha så lätt för det annars! Nu så ligger jag bara och tänker på massa dumma saker och det tar betydligt längre tid för mig att somna än vad det brukar. Jag förstår inte detta!! Det är något dumt som har satt sig i min skalle.. Någon som har något bra tips på vad man kan göra när man har svårt att somna? :)

I helgen har jag utsläppet! Men mina sötungar tjatar på mig om utgång.. Igen?! :O Jag som hade tänkt att ha en vit helg. Jag som älskar att partaja har himla svårt att säga nej när de andra ska ut och dessutom tjatar på mig ;) tss. Särskilt när Emmelie sa att hon kanske kunde ta utsläppet på lördagen (detta sa hon innan jag visste planerna om utgången). Lizah erbjöd mig även att hänga med henne och Joel på bio. Jag har ju faktiskt en biobiljett så det är ett betydligt billigare alternativ. Plus att det går så många bra filmer nu med! Jag ska försöka vara stark, och spara alkoholen tills nästa lördag :D Men vi får se.. Ska aldrig säga aldrig! Oj vad mycket jag har skrivit nu, dags o göra annat :) Ha det bäst mina älsklingar!


Kommentarer
Postat av: Lizhen

Jag tycker vi kör på lite biomys med massa smarriga popcorn på fredag :) Nästa helg däremot kör vi stenhårt :D Duochjag grisen :) <3

2009-01-20 @ 22:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback