VI behöver inte alltid veta!

Jag ska försöka ge lite råd, som jag vet att jag själv verkligen verkligen behöver jobba på, men tror att inte jag är den ända.
 
Har varit mycket diskuterande på senast tiden om att man tänker för mycket, ångest efter fyllan, "jag vet inte hur jag vill ha det tankar". Men vet ni vad?! Man behöver faktiskt inte veta! Vi är 17,18,19 år, vi är inte perfekta. Ibland dricker vi för mycket, ibland skämmer vi ut oss, ibland har vi så otroligt svårt att kontrollera våra känslor fast än att vi gärna vill. Man får försöka tänka bort allt det som känns jobbigt, se det som en rolig grej, en erfarenhet, framför allt inte tänka för mycket. Det är svårt, tro mig jag vet, jag är nog den bästa av alla på att just tänka för mycket. Men det nästan bara vi själva som bryr oss. Ingen annan! Och att man inte vet hur man vill något, vi behöver faktiskt inte veta. Ta det som det kommer! Följ hjärtat och ta konsekvenserna när de kommer. Nu har vi bara ett halvår kvar till studenten, passa på och lev livet nu! Jag ska verkligen försöka och tänka på allt det här och försöka att ha det bästa halvåret ever :D 



För övrigt har jag haft en förvånansvärt bra dag :) Matten gick bra, den nya läraren var bra! Fick reda på omproven och jag klarade det, yeey. Matte C gör än ju alltid lite förbannad men vi jobbade på bra! Sen så gick jag och Ellen och åt i skolan, hade ett Fia&Ellen samtal som vi har ibland, jag tycker om dem :) hihi. Sen så brummade jag hem. Jag och Emmlie drog vidare till stallet. Bestämde oss för att bära fram lite hinder, det gjorde vi verkligen rätt i! Det var riktigt jäkla kul :) Calibra var såå fin i både markarbetet och hoppningen. Jag har ju inte hoppat på säkert 6 veckor nu så han tyckte också att det var hur kul som helst :) 

Nu så ska jag nog slänga mig i duschen,
ta lite hårinpackning och fräscha till mig lite! :)

Kommentarer
Postat av: Karamellen

aww! tycker om våra samtal också gumman. vad skulle jag göra utan dom? <3


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback