Trött, tröttare, tröttast!

Jaa som ni kanske har listat ut så är jag så grymt trött idag! Kan knappt hålla ögonen öppna.. Så det blir nog en liten tupplur i soffan innan Sandra kommer hem och vi ska färga håret på varann! Det lär bli en tidigt kväll ikväll.. Är ledig imorgon :) Men ska nog gå upp ganska tidigt ändå, tänkte åka ut till stallet och pulsa ut med Blossom i snön :) Sen så ska jag in och luncha med Lizah och kanske Martina! Sen så blir det jobb igen torsdag, fredag.. Fint!

Johannas faster Jana var hos oss idag och jobbade från bemanningen. Trevligt att träffa henne :) Hon frågade mig lite om jag inte skulle utbilda mig till undersköterska, att lönen blir så mycket bättre då än när man är vårdbiträde. Så helt plötstligt ploppade det upp en plan i mitt huvud. Jag ska jobba detta året och spara ihop lite pengar till studier och sen nästa höst (alltså 2011) ska jag läsa till undersköterska eller sjuksköterska. Haha, jag lär nog ändra mig många gånger till innan jag bestämmer mig! Undersköterska känns inte som ett så jätte roligt arbete egentligen, men jag tror ändå att det inte skulle vara helt fel att ha med sig. Och än sålänge trivs jag väldigt bra på hemtjänsten. På ett sätt är undersköterska ganska brett också, är man undersköterska så kan man jobba inom hemtjänst, äldreboende, på sjukhus, som personlig assistent, jaa det finns säkert ännu mer! Sen så kan man läsa på distans också och då hinner man jobba lite samtidigt. Jaja, jag hinner som sagt fundera ett tag till! Men det här med att spara lite pengar och "leva lite" fram tills hösten 2011 och då ta tag i studier är en liten plan som ligger i bakhuvudet.. 

Har glömt att tala om att min laptop fungerar igen! Känns toppen bra :) Sparar några tusenlappar där! Fiint. Så Elina nu har jag skype igen på min dator så vi får prata någon dag snart :) 

Pratade lite med Jacob för någon dag sedan! Han som jag har köpt lägenheten av. Han höll på och rensa grejer och undrade om jag ville ha något. Så jag fick en tv, micro, lite hyllor och balkongmöbler som jag kan ha tillsvidare. Mötet på banken gick bra igår också! Men jag säger bara det, tur att pappa är med!! Jag kan verkligen ingenting om allt det där.. Men har ju lärt mig lite efter igår nu i af ;) Tss. Jaha nu så ska jag nog kollar på lite vänner (vilket innebär halvsova i soffan).   

Kommentarer
Postat av: Elina

braaa, fia :) snarast! <3

2009-12-15 @ 20:28:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback