Ny tatuering

Alla som har en tatuering vet att man inte nöjer sig med en.. Man får mersmak och vill bara ha flera!

Vad jag vill göra härnäst är att bygga på mina stjärnor ytterligare, jag vill skriva en liten text till som lyder "Per aspera ad astra". Vilket betyder "Genom svårigheter mot stjärnorna".. Men innan jag gör den så vill jag rådfråga tatueraren, eftersom den i så fall kommer hamn precis vid mitt höftben. Så det jag vill ta reda på först är om det blir bra att göra de "på" benet eller om det kommer att se konstigt ut. För i så fall struntar jag i det! Men jag hoppas att det går för jag tror det skulle bli himla snyggt :)

När jag har klarat av den här (om det nu blir av) så har jag även en ny ide på gång. Min familj betyder verkligen mest för mig, så jag vill göra en tatuering som symboliserar dem. Jag hittade en text på latin som var fin men nu så hittar jag inte den längre.. Så om jag inte hittar någon annan så avfärdar jag nog den iden. Dessutom så vill jag ha något lite mer personligt. Så jag funderar på att tatuera in alla familjemedlemmars födelse år.. Jag skulle vilja ha dem tillsammans med en blomma, eller kanske något hjärta, eller kanske en fyrklöver. En fyrklöver skulle ju passa bra med tanke på att det är fyra medlemmar i min familj. Innan har jag ju också funderat på att tatuera en blomma med fyra blad och skriva första bokstaven på varje persons namn. Jag vet inte, vad tycker ni? Vore jätte tacksam för lite råd :) Ställe har jag inte helt bestämt än, men jag funderar på att ha det över foten, på fotleden eller vad det kallas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback