Storm?

Storm ute? En klen sådan tycker jag i sånna fall. Visst blåser det men tidigare år har det varit värre. Än så länge i alla fall. Hoppas på att det lugnar ner sig under dagen.

Sov i stallet i går då. Mys! Emmelie hoppade skutt, kul och se att han gör sådana framsteg efter bara en lektion :) Duktig pålle. I dag fick alla hästarna stå inne pga blåsten och eva var inte hemma så detta innebar att det blev lite extra att göra. Men lite mysigt tycker jag nog ändå att det är när alla hästarna står inne och man går runt och pysslar och se till att de har allt de behöver. Släppte skutt i ridhuset en sväng så han fick springa av sig, var ingen ide att rida. Farligt att rida ut och i ridhuset hade han bara blivit rädd och gått och spännt sig eftersom det knakar något så förbannat när det blåser. Så han fick nöja sig med att springa lite på morgon, och så ska han nog få springa av sig lite i kväll också. Red Hector en sväng i ridhuset i stället, gick faktiskt bra! Mycket bättre än vad det brukar gå när jag sitter på honom men väldigt jobbigt var det. 

Nu så sitter jag hemma och väntar på att duschen ska bli ledig. Mamma och pappa stressar runt och gör sig iordning inför hv snart. Själv så ska man gå på bio ikväll, "Försoning" med Lizah och Elina. Ska åka till Max först för att möta upp Elina som jobbar och så ska vi käka där, och sedan dra vidare mot biostaden :) Lite plugg ska vi även försöka hinna med innan detta. Nu så tror jag bestämt att duschen blev ledig, så tack och hej! Ha en bra dag/kväll. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback