Funderingar..

Igårkväll blev det släktkalas, moster maria har nu blivit "tant maria" alltså 40 år. Det var trevligt! Åt massa gott gosade med hundarna, pratade massa. Pratade lite om nästa sommar och relacom. Pratade om att vi egentligen skulle åka med teknikerna en dag och se hur det är där ute där de jobbar så att det kan bli lättare att förstå dem när vi jobbar och pratar med dem på telefon. Hon sa också att jag skulle kunna få följa med henne till växjö och träffa dem teknikerna. Skulle vara roligt! Är ju verkligen inte säkert att det blir av, återstår att se helt enkelt. Skulle egentligen spenderat halva kvällen hos martina med brudarna, men det blev inte så :( Får ta det en annan gång, saknar mina flickor lite.. Snart börjar skolan vilket innebär cirka tre ord, blä blä blä. Jag kommer sakna relacom, har faktiskt varit kul att vara tillbaka lite nu i vinter. Jag har verkligen inte varit på humör de här två dagarna. Det är något som tynger mig just nu och jag tror jag vet vad det är. Frågan är bara vad man ska göra åt det, men det löser sig alltid. Något som jag måste fundera på. No big deal :)

Dagen i går spenderade jag dagen mycket åt att fundera på framtiden. Låter lite fånigt jag vet.. Men jag funderade på vad jag ville göra när jag gick ut gymnasiet osv. och jag tror att jag har en del förslag :) Kulkul. Vill ju givetvis flytta så snabbt som möjligt och det innebär att man måste jobba massa och tjäna bra pengar. Var gör man det? I Norge kanske? Vem vet, kanske man ska dra till Norge för ett tag och tjäna lite goa pengar? ;)  Funderar i alla fall på att ta kanske två sabbats år eller något och efter det komma på vad det är jag vill göra, alltså sedan plugga vidare till något som jag verkligen vill bli. Jag vill sluta skolan i år, jag vill inte bara gå i tvåan, jag känner mig redo att satsa nu! Jaja, det får väl vänta. Får fokusera på saker som jag kan satsa på som kan göra bra saker för mig nu. 

Kanske skulle ta och lova lite nyårslöften? Sådana där som man aldrig håller? Joo men visst varför inte göra det igen. Men kan ju i alla fall spekulera vad de löfterna skulle kunna vara. Hmm, börja motionera? Ut och springa en dag i veckan? Det hade inte varit fel. Det skulle jag kunna ge ett försök. Sluta sakna någon att vara tillsammans med? Det ska jag ge ett försök, och det tror jag inte ska bli några stora problem att hålla heller. Äta nyttigt? Yeah right håller typ en vecka om jag har tur så det är ingen ide. Plugga mera? Tycker ändå att det har gått hyffsat bra för mig i skolan men vi säger väl att jag ska fortsätta kämpa på ;) haha. Men som Lizah säger detta kommer bli ett bra år, för det kommer bli vårat år. Med krogen och körkort (förhoppningvis). Det kommer bli great! Det blir vad man gör det till. Kan inte heller inte sluta längta till utomlands jag vill vill vill åka! Och jag ska. Grejen är bara att vi är sju månader och sex dagar därifrån.

Det är otroligt vad bloggande kan hjälpa mig ibland. Nöörd jag vet, men det skiter jag fullständigt i. Nu så ska jag kolla på vänner ett tag sedan så blir det lite ut till stallet i eftermiddag.


Kommentarer
Postat av: Lizhen

Jag saknar dig massvis !!!!!

2008-01-06 @ 19:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback