Tankar, funderigar och längtan.

Syodag idag, vilket givetvis slår i gång tankarna om framtiden. Vad vill jag bli? Vad vill jag läsa till? Eller vill jag läsa vidare över huvudtaget? I Sverige eller utomlands? Gick i alla fall på fyra olika pass i dag om olika universitet/högskolor. Den första var Båstad akademin, den andra var GOstudy (massa olika skolor utomlands), den tredje var Göteborg typ kost och friskvård och den fjärde var Linköpingsuniversitet. Linköpingsuniversitet verkade väldigt bra! Och det verkade även vara en himla bra och rolig studentstad. Har varit inne och kollat lite på hemsidan nu och två program som jag klart tycker verkar vara intressanta är Civilekonom och Psykolog. Mm blir riktigt taggad till att läsa vidare nu faktiskt. Båstad akademi verkade också himla bra! Läsa turism och service i två år eller till reseguide/ledare i ett år. Skolan verkade supermysig och upplägget av studierna verkade också jätte bra. Dessutom hade man grananterat jobb när man gick ut, inte fy skam det inte. Lite svårt att komma in på det var det dock, men där gick de delvis på en intervju och det är ju ganska bra. Ganska höga poäng var det på Linköping också tror jag. Men Fredrik går ju kemi i Linköping och de trodde ju att det var väldigt liten chans att han skulle komma in där att de sa att det var så svårt och så men det var ju inga problem! Han kom lätt in och lika så någon kompis till honom. Jag vill sluta gymnasiet! Jag vill börja satsa på framtiden!

Om man tar något lite mer "nutids" då. Efter föreläsningarna idag så gick jag Michalea, Sophie och Ellen och fikade på Vasas. Var ju tvungen att få i mig en semla på fettisdagen. Efter det tog jag tåget ut till Bratte. Red skutten, som faktiskt var lite pucko i dag. Men emellan åt gick han bra! Är ju inte van vid att rida med gramanen så kan hända att jag hade den får kort eller något så det störde honom. Blir lite svårt att dölja sin ilska ibland när han dummar sig lite när man rider honom (som man verkligen måste dölja) men det är bara att bita ihop och räkna till tio och lossas som ingenting. Är inte så nedstämd för detta som man kan bli ibland när det har gått dåligt utan det är bara att ta nya tag i morgon.

Har plockat fram lite myskläder nu som jag ska ha med mig till vemdalen. Lika bra att börja plocka fram lite smått eftersom jag knappt har någon tid i veckan. Ska till stallet i mon, troligtvis färga håret på torsdag och efter det handla mat till resan. Sen så är det fredag då jag inte har något inplanerat i för sig så då blir det nog att packa lite. Sen är lördagen här och då ska jag klippa mig på förmiddagen och sedan blir det bara att längta tills det blir kväll. Längtar något så grymt! Men det är bara fyra dagar kvar, så snart är längtan över och ångesten kommer istället hitta och dränka mig när vi ska åka hem.

Nu så väntar gossipgirl på mig om 15 minuter. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback