Onsdag.

Vilket underbart väder! Jag vet att inte solen skiner och jag vet att det inte är superduper varmt. Men det är inte kallt och det är ljust ute längre än vad det har varit på länge. Hade visst inte tyska idag fick vi reda på när vi traskade upp, redo för lektion klockan halv ett. "Ni vet väl att eran tyska är inställd?" Nej det visste vi inte. Så vi traskade vidare till bussen. Var hemma typ tjugo i två. Bytte om och tog golfen ut till stallet, riktigt go var den att köra. :) Red ut med sofie och hanna. Var riktigt härligt att få komma ut i friskluften en stund :) Ridningen gick helt okej, är jämt nöjd när jag har kommit tillbaka från en ritt i skogen och inte ramlat av. haha.  Red men gramnen och tänkte att nu så ska jag inte ha den för kort som jag hade sist när jag red. Men han ryckte lite i första galoppen och då sa hanna att jag kunde testa att korta den lite för att det såg ut som om att den hängde så att den slog emot frambenen lite och att det kanske var därför. Så jag kortade upp gramanen lite och då gick det mycket bättre. Han kändes rätt fin i slutet faktiskt. Nu så sitter jag hemma framför tvn och har ingentingen att göra. Ska bara ta det lite lugnt i kväll nu :)

Är inte mycket kvar av veckan nu, efter onsdagarna så brukar det gå ganska snabbt till helgen. I mon ska vi gå på någon dansshow med skolan och på fredag blir det stallet en sväng igen och sen får vi väl se lite. Har lovat att köra på mina gullungar om de bestämmer sig för att gå på huset. :)


Kommentarer
Postat av: Elina

Älskar dig, alfie :)

2008-02-20 @ 19:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback