Helgen.

Helgen är över, gick lika snabbt den här gången.

Fredagen skulle jag åkt ut till stallet efter skolan. Började åka vid femtiden och precis förbi ekeryd ligger det ett träd i vägen. Vägen är för smal för usväng men jag klarade med nöd och näppe att komma runt. Svänger in mot sjöhult för att testa en annan väg. När jag nästan är framme vid jorarp ligger det ett till träd i vägen. Då får jag lite smått panik.. Vägen är super smal och omöjlig att vända på, försökte ringa till pappa men hade ingen teckning på mobben. Så det var bara att börja backa efter en liten bit så kom det en väg som jag kunde backa in på och svänga. Så åkte hem i stället, fick ringa till eva och säga att jag inte kunde kommaut så hon fick ge skutt mat. Så jag åkte hem och gjorde iordning mig och åkte in till Lizah i stället. Där var det förfest med singstar. Själv drack jag fanta eftersom jag körde. Sen åkte vi in till huset och dansade bland alla små barn. Hade jätte roligt! Dansade hela kvällen. Sen när det var dags att gå fick jag ett ägg i skallen, inte för mysigt. Blev riktigt lack men nu så är det bara att skratta åt. Några småungar som hade kul åt det.. Åkte sedan till max och käkade :) Inte jag då, jag och mitt ägg huvve satt i bilen och tjurade under tiden. 

Lördagen stack vi till Nortälje där vi stannade till söndagen och gick på dop. Gullungen Nora (mitt kusinbarn) växer som bara den och är hur go som helst. Satt och pluggade matte hela lördagkvällen med mina smarta kusiner inför mitt matteprov på tisdag. Hoppas jag är lite bättre förbered nu :) Får plugga lite sen innan ridningen med. Det var en mysig liten tripp med släkten tycker jag ändå. :) Lite seg resa bara.

Har haft lite info om våra individuella val nu i trean. Fanns inte så mycket att välja på. Vet nog vad jag ska välja i alla fall. Det ska vara klart redan nästa vecka. Är något grymt skoltrött nu!! Det funkar inte alls med plugget. Menmen.. Nu så är det i alla fall religion som gäller.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback