Call me when your sober.

Ibland är det himla skönt att gå på IT skola. När det är dreamhack till exempel (som det är nu) så är vi lediga! Dreamhack kom verkligen lägligt nu, så grymt skönt att det bara är torsdag idag. Kunde lika gärna varit söndag ;) hehe.

Har haft två underbara dagar i stallet nu med Emmelie :) Åkte dit i gårkväll, medans Emmelie var på möte gjorde jag iordning skutt och när mötet och lektionerna var slut tog vi upp honom till ridhuset och började med att lina honom. Det gick bra, brallade någon gång gjorde han men det gjorde inget. Det var ju meningen att han skulle få springa av sig! När vi har gjort det i en stund så var det min tur att sitta upp på honom. Så red för emmelie i någon timme säkert. Gick jätte bra! Emmelie tyckte att han aldrig hade gått så bra för mig någon annan gång så det kändes bra. Vi har kommit på nu att det får ta sin lilla tid! Det får ta den tid som behövs för att han ska gå lugnt och bra. Sedan sov vi i stallet, mys :) I dag så hjälpte vi Eva lite på morgonen, sedan så gick vi upp till ridhuset så hjälpte jag Emmelie att hoppa Skutt lite. Även i dag gick han jätte bra! Pigg var han, men det ska han ju vara. Han lugnade dessutom ned sig på slutet. Så han har gått bra de här dagarna! Efter det så red vi ut en sväng på Hector och Celest. Pigg och glada var dom! Bara kände hur hela Celest bara sprängde sig när Hector började springa iväg, jätte kul tyckte hon att det var lilla stumpan :) I mon ska jag ut och pyssla om Skutt en sväng på förmiddagen. Tror jag linar honom lite i ridhuset bara eftersom han har gått hårt i två dagar nu. Får se lite vad jag känner för.

Efter att jag kom hem från stallet i dag vid tvåtiden så drog jag mig in till stan en sväng till körskolan. För att köra lite teori igen. Mina resultat förbättras men har ännu inte fått godkänt på fas a. Tycker de har för höga godkänds gränser. Om man får 61 rätt av 70 frågor borde man väl få vara godkänd? (A) Gränsen ligger dock på 65 rätt tror jag. Jaja, det är bara att ta nya tag.

I kväll blir det lugnt. Är väldigt trött! Blir väl stämma av lite med mamma och pappa eftersom de åker sen i mon på morgonen sen så blir det nog att umgås lite med sis ikväll.

//Fia

    


Kommentarer
Postat av: någonvissgååås...

Fina ni är, du och skutt, stumpan :)

2007-11-29 @ 21:43:41
Postat av: hemlig beundrare

Hjärtat :) imorgon blir det mys hos dig, längtar redan älsk,

2007-11-30 @ 13:55:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback