Antivåld m.m.

JB har inlätt sin "antivåldvecka". Igår var det bio som stod på schemat, Leo tror jag den hette. Var en helt okej film, budsakpet i den gick fram i alla fall om man säger så. I dag så började vi med en föreläsning där en kille från jönköping kom och berättade om när han blev misshandlad i våras. Riktigt gripande var det faktiskt! Allt han berättade, att det hände här i lilla jönköping? Av bla sina kompisar? Och nu aldrig kommer att kunna leva som vanligt pga av skadorna. Riktigt sjukt.. Nee den historien tog riktigt hårt faktiskt..  Så än så länge så har JB lyckats bra med sin antivåld vecka. Jag tror själv att jag kommer se mig mer om pga det vi fick höra i dag. Hoppas faktiskt att han går runt på alla andra gymnasie skolor i jönköping också och föreläser om detta.  

Om vi ska ta lite annat då. Halkbanan närmar sig med stormsteg. Är något grymt nervös!! Läste igenom broshyren lite nyss som vi har fått och blev bara ännu mer nervös. Men en liten fågel viskade i mitt öra att när man är nervös presterar man bäst, så vi kör väl på det då. ;) hohojaja. Har fortfarande lite panik över min teori, vet ärligt talat inte vad jag ska göra för att få bort den. Jag försöker plugga så ofta jag kan! Men ibland behöver man faktiskt den tiden för sig själv också och bara ta det lugnt inte tänka på något och bara sjunka ner i soffanframför tvn.

Har varit ute i stallet i går och idag och ska ut i mon. Red Cotten i går på lektion, gick helt okej. Jag är verkligen ingen stjärna på Cotten om man säger så men jag är ändå nöjd med min prestation i går. Man får verkligen sånna ben av att rida Skutten lutten och det märker man även när man sitter på andra hästar. Så känner mig allt lite stolt och vältränad där ;) haha. Skutt gick lite sådär halvt bra i dag. Neemen det gick bra :) Han är ju lite knäpp min älskipälski. Han ska få vila i mon så då ska jag bara ut och mysa lite med honom. Känner att min "fear" börjar släppa mer och mer nu i alla fall och det känns något riktigt bra måste jag säga!

Funderar på om det var något mer strunt jag hade att dela med mig av i dag men det står still i mitt huvud så vi säger tack och hej leverpastej.

//Fia

Kommentarer
Postat av: Lizah

Min bästa Fia :) du är guld värd!

2007-12-11 @ 20:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback